عشق
عشق
را گدایی نکنید
زیرا هیچگاه
چیز با ارزشی
به گدا داده نمی شود.
عشق
را گدایی نکنید
زیرا هیچگاه
چیز با ارزشی
به گدا داده نمی شود.
دفترچه قسط هایم را ورق می زنم.
تمامی ندارد!
تا آخر عمرم بدهکار رحمتت هستم

شاید این تنها چیزی باشد که دارد
جدیدترین سخنرانی بیل گیتس درباره وبلاگ، بلوتوث و آینده مایكروسافت
رویاهای مرد رویایی

بیل گیتس، بنیانگذار مایكروسافت در سخنانی خطاب به مدیران شركتش اعلام كرد كه وبلاگ برای كسب و كار مفید است.
هفته گذشته مدیران ارشد مایكروسافت از سراسر جهان گردهم آمده بودند تا در كنار یكصد مدیر سایر شركتهای بزرگ دنیا به سخنان گیتس در مقر مایكروسافت در ایالت واشنگتن گوش دهند. حضور خبرنگاران در این سخنرانی ممنوع بود، ولی آنها میتوانستند از طریق پخش زنده از اینترنت به سخنان معمار اندیشههای برتر مایكروسافت گوش دهند.
گیتس گفت كه بلاگ میتواند ابزار مناسبی باشد تا شركتها به مشتریان، كاركنان و شركای خود بگویند كه دارند چه كار میكنند. به عقیده وی، بلاگ نسبت به ایمیل و وب سایت برتری دارد. او گفت كه اگرچه بلاگها در بخش رسانه به خدمت گرفته شده و اكنون به یك پدیده اجتماعی تبدیل شدهاند، ولی كسب و كارها نیز میتوانند از آن بهره ببرند.
گیتس سال جاری میلادی را از نظر عرضه فناوریهای زیرساختی نظیر پردازشگر 64 بیتی مهم خواند و گفت: بر خلاف گذار از فناوری 8 بیتی به 16بیتی كه مدتها پیش صورت گرفت، گذار به پردازشگر 64 بیتی هموار خواهد بود، زیرا آن هم با تجهیزات قدیمی و هم جدید سازگاری دارد. در نتیجه جابجایی نرمافزار آسان خواهد بود. میزان حافظهای كه میتوانید روی این سیستمها و كامپیوترها بگذارید، به هیچوجه مردم را دلسرد نخواهد كرد و در واقع محدودیتی وجود نخواهد داشت.
بنیانگذار مایكروسافت سپس به بحث «شبكه» پرداخت و گفت كه Bluetoothپهنای باند بسیار محدودی برای مبادله اطلاعات دارد و اكثرا بجای تلفن استفاده میشود. او خبر داد: مایكروسافت ظرف چند سال آینده یك شبكه منطقهای كوچك جدید به نام Ultra Widebandعرضه خواهد كرد كه پهنای باندش پانصد برابر بیشتر خواهد بود. یعنی سرعت انتقال اطلاعات به قدری بالا خواهد بود كه دیگر لازم نیست رایانه را به نمایشگر متصل كنید. در مناطق وسیعتر، فناوری Wimaxرا عرضه خواهیم كرد كه سرمایهگذاری سنگین در موردش انجام دادهایم و آن تا دهها مایل را پوشش میدهد و هزینههای اتصال را به شدت كاهش خواهد داد. به كمك Ultra Wideband، حتی دیگر لازم نیست به فكر انتقال عكسهایتان از دوربین دیجیتالی بیافتید. هر گاه به نزدیكی رایانه میرسید، عكسهایتان به طور خودكار به آن انتقال خواهند یافت و برای هر كس كه تعیین كرده باشید، توزیع خواهد شد. اما امروزه باید نگران كمبود فضای ذخیرهسازی باشید.
گیتس حتی نوید داد كه در آینده شبكههای بدون سیمی برای خانهها دایر خواهد شد كه انتقال محتویات ویدئویی را آسان خواهد ساخت. او سپس به فناوری نوین RFID )شناسایی با فركانس رادیویی) اشاره كرد و گفت: آن قطعاً یك فناوری تحولبرانگیز است، ولی نمیتوان یك شبه آن را در همه جا به خدمت گرفت، اما اكثر كسب و كارها به زودی آن را به خدمت خواهند گرفت تا جابهجایی اجناس و افراد را كنترل كنند.
وی همچنین خبر داد كه به زودی به كمك پیشرفتهای فناوری میتوان صفحه كلیدهای كوچك و مكانیسم تشخیص صدا را روی موبایلها نصب كرد تا كاربر به راحتی بتواند پیامهای دلخواهش را تولید كند.
سرمایهگذاری هنگفت
گیتس در ادامه این سخنرانی در هشتمین اجلاس سالیانه مدیران مایكروسافت، امسال راسال تبلیغات اینترنتی خواند و گفت كه گرایش به این شكل تبلیغات به دو صورت انتشار آگهی اینترنتی یا خرید كلید واژههای جستوجو تبلور یافته است. او سپس اعلام كرد كه مایكروسافت برای نیل به رویای كار بدون دردسر با رایانه 8/6 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایهگذاری كرده كه در مقایسه با سایر شركتها، تنها پس از داروسازی Pfizerدوم است. اما این رقم در صنعت فناوری بیشترین مبلغ بودجه تحقیقاتی تلقی میشود.
گیتس همچنین به تبیین اركان رویاهای خود و همكارانش در مایكروسافت برای این دهه پرداخت و گفت: یكی از این ستونها ارائه تعریفی جدید از سرگرمی است، اینكه هرگاه میخواهید، هر برنامهای را تماشا كنید و وقتی برنامهها را تماشا میكنید، بتوانید با افراد درون آن گپ بزنید. همچنین در دو سه سال آینده شاهد نسل تازهای از بازیهای ویدئویی خواهیم بود كه اختلافشان با واقعیت بسیار اندك خواهد شد. ستونی دیگر، دیجیتالی كردن شیوه زندگی است تا بتوانید تمام خاطراتتان را ضبط كنید و به عكسهای فرزندانتان دسترسی آسان داشته باشید. این دو ستون بیشتر مشتریمحور است، ولی من ترجیح میدهم به دو ركن دیگر یعنی تبیین مجدد بهرهوری تجاری و اتوماسیون اقتصاد بپردازم.
اجازه دهید آشكارا بیان كنم: اینها ظرف یكی دو سال اتفاق نخواهد افتاد.
ما در سالهای باقیمانده این دهه، 40 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه این اركان، یعنی 10 میلیارد دلار برای هر ركن، خواهیم كرد.
او سپس به تشریح مفهوم تبیین مجدد بهرهوری تجاری پرداخت و گفت: امنیت مساله مهمی است، چون نه تنها بهرهوری را پیش میبرد، بلكه آن را هرز میدهد. اما برخی شركتها با نصب دیوار آتشین در نوعی انزوا فرو رفتند، این شیوه خیلی مشكل بود و برخی دیدند كه در بعضی جاها از امنیت برخوردار نیستند. برخی سیستمها هستند كه شما نمیخواهید منزوی سازید مانند وبسایت و سرور ایمیلتان بنابر این باید امنیت را به میزان قابل ملاحظهای بهبود بخشید. ایمیل عاری از دردسر نیست. قطعا هرزنامه بارزترین آنهاست و ما برنامهای بسیار فعال داریم تا اطمینان یابیم ایمیلها تایید میشوند و شما نامه ناخواسته دریافت نكنید. ما در زمینه Mail Caller IDپیشرفتهای زیادی كردهایم. یعنی ایمیل افرادی كه شما نامهنگاری مرتب با آنها دارید، به طور مستقیم وارد صندوق شود و فقط ایمیل غریبهها فیلترشود تا مباداهرزنامه باشد.
گیتس سپس به مزایای بلاگ برای كسب و كار پرداخت و گفت كه در مورد ارسال ایمیل، ممكن است چند نفر كه باید آن را دریافت كنند، از قلم بیافتند. وب سایتها نیز مشكلات خاص خود را دارند، ولی با وبلاگ یا (RSS) Real Simple Syndicationمیتوان به مردم اطلاع داد كه چه موقع اطلاعات جدیدی افزوده شده است.
گیتس گفت: بلاگ و اعلامیههای الكترونیكی برقراری ارتباط را بسیار آسان میسازد. ایده نهایی این است كه شما هر گاه میخواهید، اطلاعات را دریافت كنید.
در حال حاضر بسیاری از كاركنان مایكروسافت شروع به نوشتن بلاگ كرده است و بیش از 700 نفر در این شركت وبلاگ دارند. البته اكثر بلاگهای مایكروسافت درباره طرحهای توسعه محصولات جدید و قدیمی است و برخی از آنها استاد و دانشجویان دانشگاهها را به عنوان مخاطب قرار دادهاند. مایكروسافت در حال حاضر، ابزار بلاگنویسی انفرادی تولید نمیكند، ولی انتظار میرود به زودی وارد این عرصه شود. اگر چنین شود، رقابتش با گوگل و سایرین مانند AOLتشدید خواهد شد.
ایده دیگر گیتس برای تقویت تجارت، پدیده بزرگ ایجاد اجتماعات اینترنتی حول محور محصولات است. او میگوید: در نهایت همه شركتها باید در وب سایتشان این توانایی را داشته باشند كه مشتریان، قطعه سازان و مردم مختلف با همدیگر در تعامل باشند و كاركنانشان بتوانند بر اینگفتوگو نظارت داشته باشند و كمك كنند.
بيل گيتس ثروتمندترين مرد جهان تا سال 2007 و بنيانگذار غول نرمافزاري دنيا يعني شركت Microsoft، يكي از شناختهشدهترين چهرههاي دنياي تكنولوژي براي تمام مردم جهان است. گيتس هميشه خبرساز بوده و هست. درست به همين دليل هم مصاحبههاي مختلف او براي اغلب افراد جذاب و جالب توجه است.
آخرين مصاحبه با بيل گيتس در سال 2008 توسط مجله آنلاين «Engadget» منتشر شده است. اين مصاحبه توسط Ryan Block انجام شده كه آن را ميخوانيم:
ماخوشحاليم كه براي چندمين بار در سالهاي اخير با شما به گفتگو نشستهايم و اميدواريم كه اين آخرين بار نباشد. اين بار ميخواهيم كمي درباره شما و رقيب جديتان «استيوجابز» صحبت كنيم، اما موضوع اصلي گفتوگوي ما درباره برنامههاي آينده شما براي حضور در Microsoft و بنياد بيل و مليندا گيتس خواهد بود.
من به تازگي فيلمي از شما ديدم كه دنبال كار ميگشتيد. حالا ميخواهم بگويم كه ما هميشه در حال استخدام نيرو هستيم...
گيتس: عالي است.

ما هميشه به يك سردبير نياز داريم و من ميدانم كه شما اخيرا چند مقاله براي «گاردين» هم نوشتهايد!
گيتس: خب من هم مطالب شما را دوست دارم و پيگيري ميكنم (با خنده ميگويد)
با اين حال من و اغلب مردم ميخواهيم بدانيم كه رابطه شما و استيو جابز، تلخ و شيرين است يا فقط تلخ؟
گيتس: من استيو را دوست دارم و هميشه تاثيري را كه روي صنعت كامپيوتر گذاشته، تحسين ميكنم.ما هميشه با فاصله نزديكي نسبت به هم جلو رفتهايم تا جايي كه حتي من و استيو تقريبا هم سن هستيم. در واقع ما هميشه با همديگر، اما روي چيزهاي مختلفي كار ميكنيم.
استيو مهارتهاي منحصر به فردي دارد و فكر ميكنم ما دو فرد موفق در صنعت كامپيوتر هستيم.
من مطمئنم كه همكاري ما ميتواند كمك بزرگي به اين صنعت باشد.
شما سال گذشته اعلام كرديد كه از فعاليتهاي خود در MICROSOFT كنارهگيري كردهايد. اين روزها شما واقعا تمام وقتتان را در بنياد بيل و مليندا گيتس ميگذرانيد يا هنوز روي تكنولوژي و امور وابسته به آن تمركز داريد؟
گيتس: من اين روزها تمام وقت در MICROSOFT هستم. ميتوانيداين را از هر كسي در اين كمپاني بپرسيد. با اين حال با رسيدن ماه جولاي شرايط عوض ميشود؛ شايد حتي در ماه ژوئن. اما اين به معني پرداختن من به امور ديگر نيست.من اين روزها بيشتر از هر وقتي در يك دهه گذشته كار ميكنم و در حال بحث و بررسي با همكارانم درباره نسخه آينده OFFICE و WINDOWS هستم.
آيا حالا كاري وجود دارد كه موفقيت در آن برايتان اهميت زيادي داشته باشد؟
گيتس: ما اين روزها بيشتر درباره اين كه چگونه استفاده از اينترنت و خدمات چندرسانهاي را براي بيش از يك ميليون كاربر ممكن سازيم، صحبت ميكنيم.علاوه بر اين امور مهم ديگري هم هستند كه ما براي صنعت كامپيوتر تجاري و مصرفي انجام مي دهيم و من معتقدم كه براي موفقيت و به انجام رسيدن آنها زمان لازم است.
وقتي بحث به موضوع بهرهوري ميرسد ما ميدانيم كه ستون فقرات در تجارت Microsoft بر پايه بهرهوري بوده است. با اين حال آيا شما فكر نميكنيد كه نقاط ضعفي در بازار مصرف داشتهايد؟
گيتس: فكر ميكنم موضوع كليدي به مفهوم كامپيوتر شخصي و صنعت نرمافزار مربوط است.اين همان چيزي است كه ما آن را از سال 1975 شروع كرديم و هسته اصلي و خطمشي شركت است. نرمافزارهاي مصرفي زيادي روي Windows تعبيه شده كه كار كاربران را راحت ميكند.
Microsoft تمام كاربردهاي مورد نياز كاربرانش را به انجام ميرساند، اما آنچه نرمافزارهاي ما را متمايز ميكند، گستره استفاده از آنها است.
تاكيد من روي نرمافزارهاي مصرفي يا سومشخص (third party) است؛ همان چيزي كه ميتوانم بگويم ما هميشه در آن موفقتر از ديگران عمل كردهايم و ما را در موقعيت خوبي قرار داده است.

درباره ويندوز كه صدها ميليون گواهينامه دارد، هنوز بعضي از كاربران هستند كه از بعضي كاربردهايش اظهار نارضايتي ميكنند. به خصوص ويندوز Vista كه به عقيده بعضيها يك تنزل درجه براي Microsoft محسوب ميشود، آيا نشاندهنده اين است كه شما نتوانستهايد انتظارات مصرفكنندگان را كاملا برآورده سازيد؟
گيتس: من چنين چيزي را نخواهم گفت. هر نسخه ويندوز كاربردهاي جديد و مهم زيادي دارد كه كاربران ميتوانند از آن استفاده كنند.در مورد Vista هم بسياري از كاربردها عينا از xp به آن منتقل شده است و تنها تغييرات كوچكي داشتهاند. من فكر ميكنم وقتي كاربران از Vista استفاده ميكنند راضي و خوشحالند؛ نه به صورت كامل، اما كافي.
البته! اما آيا شما شخصا از كار با Vista كاملا راضي هستيد؟
گيتس: من از كار با هيچ كدام از محصولات Microsoft كاملا راضي نيستم.
پس گفته شما مثل اين است كه بگوييم «نرمافزار هرگز كامل نيست»؟
گيتس: هميشه قابليتهايي وجود دارند كه دوست دارم در اختيار داشته باشم. اين همان چيزي است كه همه كاربران ميخواهند. در واقع افرادي كه در اين كمپاني كار ميكنند به خوبي از نيازها و تقاضاي كاربران اطلاع دارند.
در مورد بنياد – كه بر استفاده از تكنولوژي در گسترش بهداشت جهاني در كشورهاي در حال توسعه متمركز است – آيا شما به عنوان مدير يك شركت نرمافزاري در آن فعاليت ميكنيد يا به عنوان مدير يك شركت تكنولوژي؟
گيتس: البته اينطور نيست. ماهيت هر مشكل متفاوت بوده و راه حل آن را تعيين ميكند. ما در اين بنياد از محققان برجسته و دانشمندان بزرگ فعال در شركت دارويي استفاده ميكنيم تا در راه شناسايي درست هر مشكل و يافتن راه حل آن دچار مشكل نشويم. بزرگترين بخش از فعاليتهاي اين بنياد به پيشگيري، درمان و حل مشكلات مربوط به 20 بيماري مزمن مانند مالاريا، ايدز، هپاتيت و... مربوط ميشود. بعضي بيماريها تنها مختص كشورهاي جهان سوم يا فقير هستند كه چيز زيادي درباره تغييرات جديد در دنياي تكنولوژي نميدانند يا حتي دسترسي مناسبي به كامپيوتر و اينترنت ندارند. با اين اوصاف استفاده از راهحلهاي مبتني بر تكنولوژي هميشه هم مناسب نيست.
به عنوان سوال آخر، شما دوست داريد Microsoft چه محصولي را توليد كند كه هميشه مورد علاقه كاربران سرتاسر جهان باشد؟
گيتس: من ارتباط واقعي و طبيعي با كاربران را دوست دارم و به اين دليل تلاش ميكنيم محصولي را توليد كنيم كه به سليقه همه كاربران نزديك باشد و فاصله ميان ما و آنها را كمتر و كمتر كند. با اين حال من در تمام اوقاتي كه در Microsoft نيستم به نرمافزاري براي سيستمهاي بهداشتي و آموزشي فكر ميكنم.
منبع: دنياي اقتصاد
اگر نگاهی به دفتر كار من بیندازید، كاغذ چندانی در آن نمییابید. من روی میز خود سه صفحه نمایش دارم كه به طور همزمان از یك كامپیوتر تغذیه میشوند. اگر یكبار چنین كاری را تجربه كنید دیگر حاضر به رها كردنش نیستید. چراكه تاثیر مستقیمی بر میزان بهرهوری و بازدهی دارد.
صفحه نمایش سمتچپی فهرست ایمیلهای مرا نشان میدهد. صفحه مركزی معمولا برای ایمیلی است كه در حال خواندن و بررسی آن هستم و نهایتا مرورگر من در صفحه دست راستی نمایش داده میشود. این چیدمان مرا به خواندن و مرور سریع كارها قادر میسازد و كمك میكند رخدادهای جدیدی را كه در هنگام كاركردن من رخ میدهد ببینم یا لینكهای مرتبط با ایمیلها را در اختیارم میگذارد.

در مایكروسافت كاربرد ایمیل بیشتر از دیگر رسانههای ارتباطی مانند تماسهای تلفنی، اسناد، وبلاگها، تابلوهای اعلانات و یا حتی جلسات است؛ در واقع پیامهای صوتی و فاكسها در صندوق ایمیلهای ما رد و بدل میشوند.
من روزانه حدود یكصد ایمیل دریافت میكنم كه البته برای حفظ این میزان ناچار به پالایش و فیلتركردن پیامها شدهایم؛ تنها ایمیلهایی مستقیما به دست من میرسند كه قبلا با آنها مكاتبه كرده باشم و این شامل هركسی از مایكروسافت، اینتل، اچپی و همه شركتهای همراه و تمام افرادی میشود كه من آنها را میشناسم. من همیشه فهرستی كه دستیارم از ایمیلهای دیگر تهیه میكند را ملاحظه میكنم كه معمولا افراد ناشناس یا شركتهایی هستند كه در فهرست مجاز من جایی نداشتهاند.
بدین صورت متوجه میشوم كه چه كسانی لب به تحسین ما گشودهاند، از چهچیزی شكایت داشتهاند و در چه موردی پرسش مطرح نمودهاند.اكنون ما به نقطهای رسیدهایم كه چالشمان دیگر چگونگی برقراری ارتباط موثر با ایمیلها نیست، بلكه اطمینان از آن است كه وقت گرانبها صرف بااهمیتترین ایمیلها شود. من از ابزارهایی نظیرin-box rulesاستفاده میكنم و با كمك آن پوشهها را به دنبال پیامهای علامتگذاری شده و یا گروهبندی شده میكاوم كه این كار براساس محتوا و اهمیت پیامها انجام میگیرد.
من فهرستهای چندان شلوغی ندارم. در عوض از پوشههای ایمیل، دسكتاپ و تقویم آنلاین خود استفاده میكنم. بنابراین زمانی كه سر میزم میروم، به راحتی میتوانم روی ایمیلهایی تمركز كنم كه قبلا آنها را علامتگذاری نمودهام و یا پوشههایی را بررسی نمایم كه حاوی پروژههای خاص و یا وبلاگهای ویژه هستند.
آوتلوك نیز بخش تذكر دهندهای دارد كه در صورت دریافت ایمیلهای جدید، پنجره كوچكی را در گوشه پایینی سمت راست نمایش میدهد.
من به صورت مرتب آن را كنار میزنم؛ مگر اینكه عنوانی با اولویت بالا به چشمم بخورد.یكی از نتایج آن تداوم تمركز است. این مشكل ناشی از ازدیاد اطلاعات است. مشكل دیگر كمبود اطلاعات است. غرق شدن در اطلاعات به این معنی نیست كه ما اطلاعات صحیح را در اختیار داریم یا با اشخاص درستی سر و كار پیدا میكنیم.من با SharePointبه سراغ این قبیل موضوعات میروم كه در واقع ابزاری است برای ایجاد وبسایتهایی برای جلب همكاری مشترك در مورد پروژههای خاص. این سایتها میتوانند حاوی طرحها، برنامهریزیها، صفحات بحث و گفتمان، و یا هرنوع اطلاعات دیگر باشند.
همین الان من خود را آماده تینكویك (هفته تفكر) میكنم. در ماه مه، من به مدت یكهفته خلوت میكنم و به مطالعه حدود یكصد مقالهای روی میآورم كه كاركنان مایكروسافت نوشتهاند. نویسندگان آنها نیز اغلب در كار تحقیق و آزمایش پیامدهای مربوط به شركت و آینده فناوری هستند. دوازده سال است كه من به این روند ادامه میدهم. روال من در این هفته تماما خواندن و اظهارنظر در مورد مقالات است. امروزه تمام این روند صورت دیجیتال به خودگرفته و درهای آن بهروی تمام كاركنان شركت باز است تا بخت خویش را در این میدان بیازمایند. دیگر در انتخاب مقالات مفید و درست بسیار چیرهدست شدهام و میتوانم نظرات خود را به صورت الكترونیكی در همان زمان به اطلاع افراد برسانم.
|
دردفتر كار بیل گیتس |
| سختافزار |
| كامپیوتر رومیزی دل و Tablet PC با سیستمعامل ویندوز اكسپی |
|
سه مانیتور 21 اینچی NEC |
|
ماوس بیسیم مایكروسافت |
|
دوربین Logitech برای كنفرانسهایویدیویی |
| نرمافزار (همگی محصولمایكروسافت) |
| آوتلوك برای ایمیلها وتقویم |
|
SharePointبرای كارهای مشترك بادیگران |
|
OneNoteبرای یادداشتبرداری |
|
Communicatorبرای پیامرسانیفوری، تلفن زدن و بقیه كارها |
| كاغذ |
| وجودندارد. |
بیش از پنجاههزار نفر در مایكروسافت مشغول به كارند. لذا گاهی از خود میپرسم:" آینده سیستم پرداخت الكترونیكی چه خواهد بود؟" یا " چطور میتوان راهی برای ضبط خاطرات و حفظ آن برای نسلهای آینده یافت؟" من این دست ایدهها یا هر فكر بكر دیگری را یادداشت میكنم. سپس افراد خاصی میتوانند نظری به آنها بیندازند و بگویند:" نه تو اشتباه میكنی" یا " فكرش را كردهای كه این كار در جاهای دیگر چگونه انجام میشود؟"
SharePointكه مرا با دورترین افراد این سازمان مرتبط میسازد، بیشتر به اَبَر وبسایتی میماند كه امكان ویرایش و بحث را با افراد بسیاری، فراتر از روال محدود ارسال ایمیل فراهم میآورد و چنانچه چیز جدیدی در محدودههای مورد علاقه شما قرار داده شود، بلافاصله شما را در جریان میگذارد.
جستجوگر دسكتاپ، ابزار دیگری است كه تاثیر شایانی در افزایش بهرهوری من داشته است و نحوه دستیابی من به اطلاعات موجود در كامپیوتر، سرورها و حتی اینترنت را به كلی دگرگون ساخته است. چراكه با وجود هارددیسكهای بزرگتر و افزایش پهنایباند، من اكنون چندین گیگابایت اطلاعات در قالب ایمیل، اسناد، فایلهای رسانهای، پایگاههای داده و ... را روی كامپیوتر شخصی و سرورهایم دارم.
برای یافتن سندی كه گمان میكنم حاوی بخش خاصی از اطلاعات مورد نظر من است، دیگر مجبور به گشت و گذار میان انبوه پوشهها نیستم، بلكه به راحتی میتوانم عبارت مورد نظرم را در یك نوار ابزار بنویسم و در یك چشم بر هم زدن تمام ایمیلها و اسناد حاوی اطلاعاتی در این زمینه را زیر نظر بگیرم. برای شماره تلفنها و نشانیهای ایمیل هم عمل مشابهی انجام میدهم.
مقالات كاغذی دیگر سهم اندكی در برنامه روزانهام دارند. من نود درصد اخبار را به صورت آنلاین دریافت میكنم و زمانی كه به جلسات و همایشها میروم برای نوشتن سریع مطالب ازTablet PCخود استفاده میكنم كه با كامپیوتر دفترم كاملا همگام شده و به همین دلیل تمام فایلهای مورد نیازم را در دسترس دارم. دستگاه مذكور نرمافزار OneNoteرا نیز برای اظهارنظر دارد. بنابراین تمام اظهارنظراتم نیز در قالب دیجیتال هستند.
یكی از وسایل قدیمی كه هنوز در دفتر من مانده یك وایتبورد است. من همواره چند ماژیك رنگی برای نوشتن دارم و این ابزار هنوز برای جلسات و انتقال افكارمان عالی است. البته صفحههای وایتبورد جدید در برخی دفاتر مایكروسافت توانایی اخذ و انتقال تصاویر به كامپیوتر را نیز دارند كه تقریبا به یكTablet PCبزرگ میمانند.
من هنوز چنین چیزی را در دفترم ندارم. اما احتمالا برای سال آینده باید به فكر یك وایتبورد دیجیتال باشم. امروزه اگر چیزی ببینم كه نظرم را جلب كند، تنها خودكار وTablet PCرا در میآورم و آنرا ترسیم میكنم.
روزهایم اغلب مملو از جلسه و نشست است. بزرگترین نعمت برای من یافتن وقتی است تا بتوانم به یادداشت كردن افكارم بپردازم یا برنامه جلسات روزانهام را بررسی كنم. اما گاهی این اتفاق رخ نمیدهد و شبها یگانه فرصتی است كه میتوانم در خانه بنشینم و به سراغ تمام ایمیلهای نخوانده بروم. اگر در تمام هفته سرم شلوغ باشد، مجبورم آخر هفته را به فرستادن ایمیلهای طولانی و تفكربرانگیز اختصاص دهم. دوشنبه صبح كه افراد سر كار خود میآیند، مرا كاملا گرفتار میبینند؛ البته خودشان هم كلی ایمیل برای خواندن دارند.
ترجمه: محمد امین اتمانزاده - ماهنامه شبكه

امروزه مایكروسافت شركت بزرگی است كه سالانه بیش از 25 میلیارد دلار درآمد دارد و 50 هزار كارمند آن در 78 كشور مشغول كار هستند.
مایكروسافت برای سال جاری 5/2 میلیارد دلار در امور تحقیق و توسعه هزینه می كند.
اگر ویژگی دهه 80 رویكرد به كیفیت و دهه 90 دوران مهندسی مجدد بوده است، ویژگی دهه 2000 سرعت است.
اگر می خواهید شركت طراز اول باشید، باید اطلاعات بیشتری به دست آوریدو به آن سریعتر عمل كنید.
كلید موفقیت كسب و كار در این قرن سرعت اندیشه است.
ما هنوز تا آرمانمان كه روی هر میز و در هر خانه یك كامپیوتر باشد، فاصله داریم.
در شركت مایكروسافت ما هرگز راجع به چیزهایی كه در آن موفقیت كسب كرده ایم حرف نمی زنیم. همواره راجع به چالشهای پیش رو صحبت می كنیم.
تجربه های شكست خورده در راهی درست، اشتباهات ارزشمندی هستند كه باید آنها را ارج گذاشت.
ناخشنودترین مشتریان، بزرگترین منبع یادگیری ما هستند.
تنها با كمك نظامهای دیجیتالی می توان یادگیری را در سازمان به شكل عادت درآورد.
راز سرآمدبودن هر شركت آن است كه تغییرات صحیح را در زمان مناسب انجام دهد.

دنیا بیش از هر فرد دیگری در تاریخ نیز ثروت و افراد ثروتمند آفریده است.


رسیدن به موفقیت ، آرزوی مشترك تمام انسان هاست ولی فقط عده محدودی می توانند لذت رسیدن به این آرزوی مشترك را بچشند! اگر رسیدن به موفقیت را به فتح قله بلندترین كوه دنیا تشبیه كنیم و ما انسان هایی باشیم كه برای زودتر رسیدن به قله این كوه با یكدیگر رقابت می كنیم به راحتی می توانیم علت پیروزی و شكست بیشتر انسان ها را در این نبرد مشترك درك كنیم. چرا فقط افراد مشخصی می توانند به قله كوه برسند و سایرین هیچ وقت نمی توانند به انتهای مسیر برسند؟ تنها یك دلیل برای موفقیت این افراد وجود دارد و آن«اراده نفوذناپذیر» آنهاست. این افراد با تحمل سختی ها فولاد روح خود را در برابر مشكلات آبدیده كرده اند و هر كجا كه باشند، موفقیت همواره در تعقیب آنهاست. هیچ جادویی برای موفقیت كسانی كه موفق به فتح قله می شوند وجود ندارد؛ تنها تفاوت این افراد با دیگران این است كه آنها به هدف خود (فتح قله) ایمان دارند. شما هم اگر به هدف خود (هرچه كه می خواهد باشد) ایمان داشته باشید فرصت ها در برابر شما رژه می روند ولی اگر باورتان این باشد كه كارها درست از آب در نمی آیند و هر چقدر هم كه تلاش كنید در آخر شكست می خورید، موانع یكی بعد از دیگری در برابر شما قد علم می كنند.
بسیاری از انسان هایی كه قصد فتح این قله را دارند فرصت هایی را كه در اختیار دارند یكی پس از دیگری از دست می دهند. در روزهای آفتابی كه شانس و فرصت های بهتری برای صعود وجود دارد استراحت می كنند و در روزهای سرد و طوفانی كه راه عبور بسته است به فكر فتح قله می افتند و نهایتاً شكست را با تمام وجود در آغوش می گیرند! این اشخاص برای توجیه شكست خود از بهانه های مختلفی استفاده می كنند. افراد موفق را متهم به در اختیار داشتن امكانات و تجهیزات بهتری می كنند. برای توجیه شكست به خود تلقین می كنند كه آنها از غذاهای مقوی تری استفاده می كردند و به همین دلیل از انرژی بیشتری برخوردار بوده اند ولی واقعیت این است که این افراد هیچ تفاوتی از لحاظ امكانات با یكدیگر نداشته اند. پس علت شكست آنها چه بوده است؟ این افراد همانند شخصی كه با انتخاب كلید اشتباهی اصرار دارد قفلی را باز كند، راه و زمان اشتباهی را برای صعود انتخاب كرده بودند.
حقیقت این است كه همه ما انسان ها در زندگی از فرصت های تقریباً یكسانی برخوردار هستیم ولی از راه های متفاوتی استفاده می كنیم. بیشتر افراد سعی می كنند بدون در نظر گرفتن بعضی اصول و واقعیت ها به اهدافی غیرمنطقی برسند. یكی از بزرگترین اشتباهاتی كه بیشتر افراد مرتكب می شوند این است كه این تصور غلط در ذهن آنها ریشه كرده است كه برای رسیدن به هدف همیشه وقت و فرصت های كافی وجود دارد. واقعیتی كه بیشتر افراد شكست خورده آن را نادیده می گیرند این است كه انسان از همان اولین روزهاباید برای رسیدن به هدف تلاش كند. ممكن است شما این حقیقت را انكار كنید و بگویید كه انسان در سال های اولیه عمر خود از توانایی برای رسیدن به هدف برخوردار نیست، ولی هدف از بیان این مطلب این است كه كسی كه می خواهد به هدفی در زندگی برسد باید از همان ابتدا اهداف خود را مشخص كرده و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی كند. سال های اولیه زندگی همان روزهایی هستند كه آسمان صاف و آفتابی است (فرصت ها در اطراف شما پرواز می كنند) و باید از همان لحظات برای فتح قله (رسیدن به هدف) استفاده كنید ولی كمتر كسی به این لحظات ارزشمند به چشم فرصتی برای رسیدن به هدف استفاده می كند! كسانی كه موفق به فتح قله می شوند همان كودكانی هستند كه با رویای صعود به قله به رختخواب می روند و صبح كه از خواب بیدار می شوند با فكر پیروزی و غلبه بر مشكلات شروع به ادامه مسیر می نمایند. مشكلاتی مثل هوای سرد، مسیرهای پرپیچ و خم و خطر سقوط بهمن نمی تواند وحشتی در دل آنها ایجاد كند چرا كه آنها قبل از این كه اقدام به فتح قله كنند برای فتح آن برنامه ریزی كرده و چندین بار در ذهن خود آن را فتح كرده اند. افراد شكست خورده چه كسانی هستند؟ همان كسانی هستند كه از فرصت هایی كه در كودكی، نوجوانی و جوانی در اختیار دارند استفاده نمی كنند و همیشه به خود می گویند همیشه فرصت كافی وجود دارد ولی چنین چیزی حقیقت ندارد.

اهداف انسان نیز مثل خود او موجوداتی زنده هستند، می بینند و می شنوند و برای همین است كه خود را از انسان های تنبل و زیاده خواه دور كرده و به انسان های سختكوش و پر تلاش نزدیك می كنند. فرصت ها همیشه به سراغ انسان های با لیاقت می روند. موفقیت ها دوست دارند به دست افرادی برسند كه واقعاً برای رسیدن به آن تلاش كرده اند. حتی كوه ها نیز به هر انسانی اجازه فتح قله را نمی دهند. آنها فقط به افراد خاصی اجازه عبور می دهند. افراد سخت كوش و با اراده، با تحمل سختی ها و مشكلات بر روح كوهستان غلبه می كنند و با اراده و عزم راسخ خود برای فتح قله از روح كوهستان می خواهند كه به آنها اجازه عبور بدهد. كوهستان نیز به درخواست آنها پاسخ می دهد و با آزمایش كردن اراده آنها از طریق وزیدن كولاك و سرما و... اراده آنها را آزمایش می كند تا ببیند كه آیا آنها لیاقت فتح قله را دارند یا خیر.
هنگامی كه اشخاص با اراده تمام سختی ها را تحمل می كنند كوهستان از اراده این اشخاص لذت می برد و نهایتاً به آنها اجازه عبور می دهد. اما افراد بی اراده چه طور؟ آنها با دیدن اولین ابرهای سیاه در آسمان، شهامت خود را از دست می دهند و بعد از كمی تلاش استقامت خود را از دست می دهند. كوهستان با فرستادن ابرهای سیاه و صدای رعد و برق اراده افراد را محك می زند. در حقیقت ابرهای سیاه همان مشكلات روزمره انسان ها هستند؛ آنها همیشه می آیند تا شهامت افراد را محك بزنند و انسان های با اراده را از انسان های بی اراده جدا می كنند. نكته ای كه بیشتر افراد شكست خورده نادیده می گیرند این است كه مشکلات نمی توانند برای مدت زمانی طولانی در مقابل تشعشعات آفتاب اراده شما مقاومت كنند. اگر شما از آنها بترسید آنها برای همیشه در زندگی شما باقی خواهند ماند و مانع از آمدن خورشید پیروزی می شوند ولی اگر ترسی به دل خود راه ندهید و از قبل برای مبارزه با آنها برنامه ریزی كرده باشید آنها چاره ای جز رفتن ندارند.
در طبیعت نشانه هایی وجود دارد كه انسان ها می توانند با درس گرفتن از آنها خود را در مسیر مناسب برای رسیدن به موفقیت قرار دهند. یكی از نشانه ها، پرتوهای خورشید است. پرتوهای خورشید نمی سوزانند مگر آن كه در یك نقطه متمركز شوند. اگر هنگامی كه شما هدفی را برای خود انتخاب می كنید به تمام جوانب آن و راه های ممكن برای رسیدن به آن فكر كنید و در آخر تصمیم گیری كنید كه آیا اختصاص دادن زمان و هزینه كردن برای آن به نفع شماست و خود را برای رسیدن آن آماده كنید حتماً به آن هدف خواهید رسید؛ ولی اگر به علت سختی ها و مشكلات احتمالی كه در این مسیر در سر راه شما قرار دارند از تلاش كردن برای رسیدن به آن خودداری كنید باید منتظر بمانید تا صورتحساب تلاش نكردنتان به دست شما برسد!
برای این كه بتوانید به موفقیت برسید باید بدانید كه به چه زبانی با روح دنیا ارتباط برقرار كنید. خداوند زبان این دنیا را با قلم اراده ،پشتكار و ایمان به موفقیت نوشته است و تنها كسانی می توانند به موفقیت برسند كه بتوانند با این زبان با روح دنیا ارتباط برقرار كنند. در این دنیا هیچ جایی برای افراد منفی بین و پوچ گرا وجود ندارد. هیچ سكوی افتخار و موفقیتی دوست ندارد در زیر پای یك شخص بی اراده و ضعیف قرار بگیرد.دنیا سكوهای افتخار و بهترین صفحات تاریخ را برای كسانی نگه می دارد كه از همه بیشتر توانایی تحمل سختی ها و مشكلات را داشته باشند.
محمد صادق امینی
خشم بیش از حد گرفتن، وحشت آرد
و لطف بی وقت، هیبت ببرد
نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند
و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند.
سعدی
هیچ مرغ در دام صیاد نیوفتادی
بلکه صیاد، خود، دام ننهادی.
حکیمان دیر دیر خورند
و عابدان نیم سیر
و زاهدان سدّ رمق
و جوانان تا طبق بر گیرند
و پیران تا عرق بکنند
اما قلندران چندان که
در معده جای نفس نماند و بر سفره روزی کس.
سعدی
شخص با اراده، كسی است كه
دارای هدفی معقول است
و تا موقعی كه به آن نرسیده، از تعقیب آن باز نمیایستد
و مشكلات و موانع روانی یا مادی،
به اراده و عزم او لطمه نمیزند
و از پیشرفتش، جلوگیری نمیكند.
كلید اعتماد به نفس این است كه
ابتدا تصمیم بگیرید چه می خواهید
و سپس برای رسیدن به خواسته خود
طوری عمل كنید كه گویی
امكان شكست وجود ندارد.
گاهی با خویش خلوت كنید.
در را ببندید
و
به نیازها و مسئولیت های خویش بیندیشید
هر روز دست كم زمانی را صرف این كار كنید.
نگران نباشید كه مردم درباره شما چه فکرمی کنند
در واقع آنها
اصلاً راجع به شما فكر نمی كنند.